ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREInnowacje w przemyśle
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


MATERIAŁY PROBLEMOWE
24.09.2018r. 05:25

Krzysztof Chlebowski ("Energetyka" - 9/2018)
Według badań przeprowadzonych przez Capgemini w 2013 r, w 43 proc. firm funkcjonował dyrektor ds. innowacji, co stanowiło wzrost o 33 proc. w stosunku do roku 2012. Oznacza to, że przedsiębiorstwa zaczynają dostrzegać konieczność regularnego zarządzania innowacjami. Jednocześnie prawie 60 proc. firm nie miało zdefiniowanej strategii innowacji. Z innych badań wynika, że tylko 12 proc. przedsiębiorstw skutecznie zarządza innowacjami, z czego tylko 6 proc. robi to stale.
21.09.2018r. 05:07

Opracowano na podstawie materiałów firm Innowattech i InStep NanoPower ("Energia Gigawat" - 7-8/2018
Poszukiwanie alternatywnych źródeł energii wkracza na nowe, dotychczas niezbadane obszary. Jedną z perspektywicznych możliwości pozyskiwania darmowej, czystej energii jest wykorzystanie mechaniki drgań.
26.07.2018r. 05:09

d hab. inż. Marek Ściążko, prof.nadzw. Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla, Zabrze; Bogusław Smółka, Pełnomocnik Zarządu ds. Projektów Koksowych JSW Innowacje S.A., Katowice; Tadeusz Wenecki, Prezes Zarządu, JSW Innowacje, Katowice ("Nowa Energia" - 3/2018)
Powodzenie implementacji technologii wodorowych zależy w głównej mierze od dostępu do stosunkowo taniego wodoru. Spośród dostępnych źródeł krajowych pozyskanie wodoru z nadmiarowego gazu koksowniczego może być najefektywniejszą metodą dla stworzenie pełnego ciągu: produkcja wodoru - dystrybucja - stacja paliwowa - transport wodorowy.
25.06.2018r. 05:19

dr Krzysztof Chlebowski, członek International Society for Professional Innovation Management
Artykuł jest analizą propozycji rozwoju innowacyjności w energetyce, zawartej w dokumencie opublikowanym przez Ministerstwo Energii pt. "Innowacje dla energetyki. Kierunki rozwoju innowacji energetycznych". Zawiera uwagi krytyczne do zawartych tam rozwiązań, a także propozycje zmian, jakich - moim zdaniem - należałoby dokonać w następnych edycjach programu. Przedstawiam również opis jedynego w energetyce tzw. przedsiębiorstwa turkusu, jako pewnego wzorca wyznaczającego kierunek pożądanych zmian organizacyjnych (innowacji organizacyjnych) w firmach energetycznych.
22.12.2017r. 05:21

dr hab. inż. Tomasz Chmielniak, prof. nadzw., Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla, Zabrze,
dr hab. inż. Marek Ściążko, prof. nadzw., dr inż. Aleksander Sobolewski, Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla, Zabrze ("Nowa Energia" - 5-6/2017)
Stosunkowo tani i długoterminowy dostęp do węgla jest podstawą bezpieczeństwa energetycznego i surowcowego dla przemysłu chemicznego. Wykorzystanie węgla dla potrzeb przemysłu chemicznego można rozdzielić na dwa główne kierunki: produkcję wodoru, dla przemysłu nawozów azotowych oraz zgazowanie poligeneracyjne, wiążące wytwarzanie energii elektrycznej z produkcją chemiczną ukierunkowaną na wodór, metanol, olefiny, paliwa silnikowe, względnie substytut gazu ziemnego.
10.10.2017r. 05:08

Ewelina Złoczowska, Jacek Adamczyk ("Rynek Energii" - sierpień 2017)
W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania zimna odpadowego pochodzącego z procesu regazyfikacji LNG w terminalu Świnoujście. W tym celu, omówiono wybrane rozwiązania systemów regazyfikacji LNG z wykorzystaniem zimna odpadowego w celach chłodniczych oraz do produkcji energii elektrycznej. Scharakteryzowano terminal LNG w Świnoujściu w obecnym jego kształcie, określono potencjał zimna odpadowego z regazyfikacji oraz przedstawiono możliwości modyfikacji istniejącego systemu w celu umożliwienia zagospodarowania zimna odpadowego.
06.09.2017r. 09:54

Raport opisuje wyzwania i szanse stojące przed rozwojem elektromobilności w Polsce. Elektryczna rewolucja w branży motoryzacyjnej została przeanalizowana z punktu widzenia użytkownika takiego pojazdu. Z jednej strony zbadano, czy kierowcy są gotowi na samochody elektryczne, a z drugiej, na ile ekosystem elektromobilności, w tym infrastruktura ładowania, jest przyjazny użytkownikom. Poniżej zebrane zostały najważniejsze wnioski, które pojawiły się podczas prac nad raportem.
innogy Polska
30.08.2017r. 05:13

Jarosław Milewski, Łukasz Szabłowski, Krzysztof Badyda ("Rynek Energii" - czerwiec 2017)
W artykule przedstawiono obecny stan technologii magazynowania energii w postaci sprężonego powietrza. W oparciu o odpowiednie modele dynamiczne takich instalacji i symulacje procesów ładowania i rozładowania, przedstawiono możliwe do osiągnięcia efektywności magazynowania energii oraz towarzyszące im różnorakie definicje. Pokazano możliwości współpracy magazynów CAES ze źródłami odnawialnymi takimi jak turbiny wiatrowe czy ogniwa słoneczne, tworzące w ten sposób układy hybrydowe. Na podstawie dostępności kawern, zaproponowano szereg lokalizacji takich magazynów na terenie Polski.
25.07.2017r. 05:05

prof. dr hab. Wojciech Paprocki, Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie ("Nowa Energia" - 3/2017)
Mobilność rozumiana jest jako ewentualne upowszechnianie rozwiązania innowacyjnego, jakim jest samochód osobowy z napędem elektrycznym zasilanym z baterii. Oczekiwany proces zmian strukturalnych we flocie pojazdów drogowych, może nastąpić jedynie w przypadku uzyskania sukcesu komercyjnego na rynku globalnym, przez producentów tych innowacyjnych samochodów. Możliwe są trzy modele biznesowe, które mogą doprowadzić do wytyczonego celu.
18.07.2017r. 05:05

Małgorzata Górczewska, Politechnika Poznańska ("Energia Elektryczna" - 5/2017)
W projektowaniu oświetlenia drogowego coraz większą rolę odgrywają zarówno aspekty ekonomiczne, związane z poprawą efektywności energetycznej i trwałości sprzętu oświetleniowego, jak i środowiskowe, uwzględniające pozytywny i negatywny wpływ światła na ludzi i środowisko. Nie ulega wątpliwości, że podstawowym zadaniem oświetlenia drogowego powinno być zapewnienie bezpieczeństwa oraz wygody poruszania się kierowców pojazdów, rowerzystów i pieszych we wszystkich strefach ruchu. Ten właśnie aspekt powinien stanowić podstawę realizowanych projektów.



cire
©2002-2018
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE